Back to overview
Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Order by: Document Type | Year of publication | No order
Number of items: 10.

Article

Bartsch, Anne ; Vorderer, Peter ; Mangold, Roland ; Viehoff, Reinhold (2008) Appraisal of emotions in media use: Toward a process model of meta-emotion and emotion regulation. Media Psychology Philadelphia, PA 11 1 7-27 [Article]

Bartsch, Anne ; Mangold, Roland ; Viehoff, Reinhold ; Vorderer, Peter (2006) Emotional gratifications during media use - an integrated approach. Communications : The European Journal of Communication Research Berlin ; Boston, MA 31 3 261-278 [Article]

Stoll, Martin ; Hamann, Gerhard ; Mangold, Roland ; Huf, Oliver ; Winterhoff-Spurk, Peter (1999) Emotionally evoked changes in cerebral hemodynamics measured by transcranial Doppler sonography. Journal of Neurology Heidelberg 246 2 127-133 [Article]

Mangold, Roland (1999) Information auf allen Kanälen? Zum Einfluß des Kognitionsbedürfnisses auf die Tendenz zum Umschalten. Rundfunk und Fernsehen Baden-Baden 47 4 499-514 [Article]

Mangold, Roland (1999) Zum Einsatz hirndiagnostischer Verfahren bei der Untersuchung kognitiver und insbesondere emotionaler Medienwirkungen. Medienpsychologie Wiesbaden 11 2 121-142 [Article]

Mangold, Roland (1998) The evening's thrill - news for entertainment? A uses and effects-comparison of media violence. Siegener Periodicum zur Internationalen Empirischen Literaturwissenschaft : SPIEL Frankfurt a. M. [u.a.] 17 2 163-184 [Article]

Book

Mangold, Roland ; Vorderer, Peter ; Bente, Gary (2004) Lehrbuch der Medienpsychologie. Göttingen [u.a.] [Book]

Book chapter

Mangold, Roland (1999) Inter-, Extra- und Intranet. Antoni, Conny H. Spezialreport Wissensmanagement : wie deutsche Firmen ihr Wissen profitabel machen Düsseldorf 92-96 [Book chapter]

Mangold, Roland (1998) Emotionale Wirkungsaspekte während der Fernsehrezeption. Fernsehforschung in Deutschland : Themen - Akteure - Methoden Baden-Baden 641-660 [Book chapter]

Mangold, Roland (1998) Fernsehwerbung auf dem medienpsychologischen Prüfstand. Die umworbene Gesellschaft : Analysen zur Entwicklung der Werbekommunikation Opladen 17-35 [Book chapter]

This list was created automatically on Tue Mar 31 03:48:52 2020 CEST