Back to overview
Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Order by: Document Type | Year of publication | No order
Number of items: 8.

Article

Goldhammer, Frank ; Steinwascher, Merle ; Kroehne, Ulf ; Naumann, Johannes (2017) Modelling individual response time effects between and within experimental speed contitions : a GLMM approach for speeded tests. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology Hoboken, NJ ; Oxford 70 2 238-256 [Article]

Steinwascher, Merle ; Meiser, Thorsten (2016) How a high working memory capacity can increase proactive interference. Consciousness and Cognition Amsterdam [u.a.] 44 130-145 [Article]

Meiser, Thorsten ; Steinwascher, Merle (2014) Different kinds of interchangeable methods in multitrait-multimethod analysis: a note on the multilevel CFA-MTMM model by Koch et al. (2014). Frontiers in Psychology Lausanne 5 Article 615 [Article]

Schweizer, Karl ; Steinwascher, Merle ; Moosbrugger, Helfried ; Reiss, Siegbert (2011) The structure of research methodology competency in higher education and the role of teaching teams and course temporal distance. Learning and Instruction Amsterdam 21 1 68-76 [Article]

Book chapter

Meiser, Thorsten ; Steinwascher, Merle ; Plieninger, Hansjörg ORCID: 0000-0002-4416-300X (2016) Rasch models for measuring change. Balakrishnan, Narayanaswamy Wiley StatsRef : Statistics Reference Online Wiley StatsRef : Statistics Reference Online Oxford [u.a.] 1-8 [Book chapter]

Doctoral dissertation

Steinwascher, Merle (2016) Proactive interference in working memory : investigating mechanisms underlying and moderating proactive interference using the complex span paradigm. Mannheim [Doctoral dissertation]

Steinwascher, Merle (2016) Proactive interference in working memory : investigating mechanisms underlying and moderating proactive interference using the complex span paradigm. Mannheim [Doctoral dissertation]

Conference or workshop publication

Karst, Karina ORCID: 0000-0001-9976-6265 ; Bonefeld, Meike ORCID: 0000-0003-1940-2301 ; Dotzel, Stefanie ; Fehringer, Benedict C. O. F. ORCID: 0000-0002-3988-964X ; Steinwascher, Merle Der Einfluss von Assessment und kohärenter Differenzierung im Unterricht auf Lesekompetenz. p. 7 In: Zusammenfassungen der Beiträge. Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB) an der JGU, Mainz (2021) Mainz Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB) (Online) [Conference or workshop publication]

This list was created automatically on Sat Nov 27 06:12:08 2021 CET