Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Order by: Year of publication | Authors | Document Type | No order

Article

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Winther, Esther (2016) Zur Entwicklung domänenverbundener und domänenspezifischer Kompetenz im Ausbildungsverlauf : eine Analyse für die kaufmännische Domäne. Open Access Zeitschrift für Erziehungswissenschaft : ZfE Wiesbaden 19 4 765-782 [Article]
[img]

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Winther, Esther ; Festner, Dagmar (2015) Modeling the development of vocational competence : a psychometric model for economic domains. Open Access Vocations and Learning Dordrecht 8 3 247-268 [Article]
[img]

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Billett, Stephen ; Winther, Esther (2014) Promoting workforce excellence : formation and relevance of vocational identity for vocational educational training. Open Access Empirical Research in Vocational Education and Training Rotterdam [u.a.] 6 6 1-20 [Article]
[img]

Winther, Esther ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 (2013) Measurement of vocational competence : an analysis of the structure and reliability of current assessment practices in economic domains. Open Access Empirical Research in Vocational Education and Training Rotterdam [u.a.] 5 2 1-12 [Article]
[img]

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Winther, Esther (2012) Kompetenzmessung in der kaufmännischen Berufsausbildung: zwischen Prozessorientierung und Fachbezug : eine Analyse der aktuellen Prüfungspraxis 1. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg 22 1-16 [Article]
[img]

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Winther, Esther (2018) Instructional sensitivity in vocational education. Open Access Learning and Instruction Amsterdam [u.a.] 53 21-33 [Article]
[img]

Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Böhn, Svenja ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 (2017) Ausbildungsqualität - theoretische Modellierung und Analyse ausgewählter Befragungsinstrumente. Open Access Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@ Hamburg Profil 5 1-16 [Article]
[img]

Krötz, Maximilian ORCID: 0000-0003-4302-5390 ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 (2021) Differences in perception matter – How differences in the perception of training quality of trainees and trainers affect drop-out in VET. Open Access Vocations and Learning Dordrecht 14 3 369-409 [Article]
[img]

Böhn, Svenja ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 (2021) Development and validation of a learning quality inventory for in-company training in VET (VET-LQI). Open Access Vocations and Learning Dordrecht 14 1 23-53 [Article]
[img]

Findeisen, Stefanie ORCID: 0000-0001-9203-2023 ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 (2020) Fostering prospective teachers' explaining skills during university education – Evaluation of a training module. Open Access Higher Education Dordrecht [u.a.] tba tba [Article]
[img]

Krötz, Maximilian ORCID: 0000-0003-4302-5390 ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 (2021) Betriebliche Ausbildungsqualität – Eine Frage der Perspektive? Open Access Zeitschrift für Erziehungswissenschaft : ZfE Berlin [u.a.] tba tba 1-23 [Article]
[img]

Rausch, Andreas ORCID: 0000-0002-0749-2496 ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 ; Seifried, Jürgen ORCID: 0000-0002-9460-7721 ; Brandt, Steffen ORCID: 0000-0001-7146-7239 ; Winther, Esther (2021) Die web-basierte Bürosimulation LUCA – Funktionen, Einsatzmöglichkeiten und Forschungsausblick. Open Access Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW Stuttgart 117 3 372-394 [Article]
[img]

Doctoral dissertation

Böhn, Svenja (2020) Training quality and premature termination of apprenticeship contract – conceptualization, operationalization and measurement. Open Access Mannheim [Doctoral dissertation]
[img]

Conference or workshop publication

Krötz, Maximilian ORCID: 0000-0003-4302-5390 ; Deutscher, Viola ORCID: 0000-0002-9714-6465 Differences in perception - How deviations in quality perception of trainees and trainers affect dropout in VET. Open Access París, Georgina 71 In: Professional learning & development: From innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference. (2020) Barcelona EARLI SIG14 2020 (conference canceled) (Barcelona, Spain) [Conference or workshop publication]
[img]

This list was created automatically on Wed Dec 8 07:56:58 2021 CET