Initial risk matrix, home resources, ability development and children’s achievement
Blomeyer, Dorothea
;
Coneus, Katja
;
Laucht, Manfred
;
Pfeiffer, Friedhelm
URL:
|
http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/2173
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-21730
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2008
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
None
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
|
MADOC-Schriftenreihe:
|
Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
|
Fachgebiet:
|
300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
J13 I21 I12 D87 ,
|
Normierte Schlagwörter (SWD):
|
Deutschland , Kognition , Bildungsabschluss , Schulbildung , Postnatale Entwicklung
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Initial Conditions , Home Resources , Intelligence , Persistence , Social Competencies , School Achievement
|
Abstract:
|
This paper investigates the development of basic cognitive, motor and noncognitive abilities from infancy to adolescence. We analyse the predictive power of these abilities, initial risk conditions and home resources for children’s achievement. Our data are taken from the Mannheim Study of Children at Risk (MARS), an epidemiological cohort study, which follows the long-term outcome of early risk factors. Results indicate that differences in abilities increase during childhood, while there is a remarkable stability in the distribution of the economic and socio-emotional home resources during childhood. Initial risk conditions trigger a cumulative effect. Cognitive, motor and noncognitive abilities acquired during preschool age contribute to the prediction of children’s achievement at school age.
|
Zusätzliche Informationen:
|
|
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|