Aufgabenorientiertes Coaching in der Lehrerbildung: Fallstudien zur Förderung der Planungsfähigkeit von angehenden Lehrkräften


Aprea, Carmela



URL: https://www.pedocs.de/volltexte/2018/15870/pdf/LbP...
Additional URL: https://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=15...
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158706
Document Type: Article
Year of publication: 2008
The title of a journal, publication series: Lehrerbildung auf dem Prüfstand : LbP
Volume: 1
Issue number: 2
Page range: 678-693
Place of publication: Landau i.d. Pfalz
Publishing house: Verl. Empirische Pädagogik
ISSN: 1867-2779
Publication language: German
Institution: Business School > Wirtschaftspädagogik I (Ebner -2017)
Subject: 330 Economics
Translation of the title: Task-oriented coaching in teacher education: Case studies in fostering planning abilities of prospective teachers (English)

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




+ Citation Example and Export

Aprea, Carmela (2008) Aufgabenorientiertes Coaching in der Lehrerbildung: Fallstudien zur Förderung der Planungsfähigkeit von angehenden Lehrkräften. Lehrerbildung auf dem Prüfstand : LbP Landau i.d. Pfalz 1 2 678-693 [Article]


+ Search Authors in

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item