Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte


Neugebauer, Martin



DOI: https://doi.org/10.1515/zfsoz-2010-0303
URL: https://www.degruyter.com/view/j/zfsoz.2010.39.iss...
Additional URL: https://www.pedocs.de/volltexte/2013/7954/pdf/ZfS_...
Document Type: Article
Year of publication: 2010
The title of a journal, publication series: Zeitschrift für Soziologie : ZfS
Volume: 39
Issue number: 3
Page range: 202-214
Place of publication: Stuttgart
Publishing house: Lucius & Lucius
ISSN: 0340-1804 , 2366-0325
Publication language: German
Institution: Außerfakultäre Einrichtungen > Mannheim Centre for European Social Research - Research Department A
Subject: 300 Social sciences, sociology, anthropology
Translation of the title: Educational inequality and teacher recommendations at the transition to upper secondary school: A decomposition of primary and secondary effects of social origin ()

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




+ Citation Example and Export

Neugebauer, Martin (2010) Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte. Zeitschrift für Soziologie : ZfS Stuttgart 39 3 202-214 [Article]


+ Search Authors in

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item