A Framework for Strategic Positioning in IT Management
Müller, Benjamin
;
Ahlemann, Frederik
;
Riempp, Gerold
URL:
|
http://www.dke.univie.ac.at/wi2009/Tagungsband_8f9...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2009
|
Buchtitel:
|
Business Services: Konzepte, Technologien, Anwendungen ; Teil 1: 9. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik : Wien, 25. - 27. Februar 2009
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Booksocg.at
|
Band/Volume:
|
246
|
Seitenbereich:
|
25-34
|
Veranstaltungsdatum:
|
25. - 27. Februar 2009
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Wien
|
Verlag:
|
Österreichische Computer Ges.
|
ISBN:
|
978-3-85403-246-5
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftsinformatik IV (Mädche 2009-2015)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
Today IT executives need to define their IT strategy and align it with the overall corporate strategy. However, research offers them little advice with respect to determining the strategic position of their IT departments as a basis for strategic planning.
Based on a review of concepts from general management, this paper proposes a framework for strategic positioning in IT management. The authors analyzed the general management literature. Additionally they observed three companies’ approaches to strategic positioning as a basis to building and refining their framework.
The results suggest that strategic positioning is both a necessary and valuable task for IT managers. This strategic positioning should be based on a frame of reference that structures and integrates elements of benchmarking, competitive, and contextual analysis.
|
| Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|