The importance of cognitive and social skills for the duration of unemployment


Niepel, Verena


[img]
Vorschau
PDF
dp10104.pdf - Veröffentlichte Version

Download (435kB)

URL: http://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/3104
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-31040
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2010
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: None
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C41 J24 J64 ,
Normierte Schlagwörter (SWD): Großbritannien , Arbeitslosigkeit , Dauer , Kognitive Kompetenz , Sozialkompetenz , Schätzung
Freie Schlagwörter (Englisch): unemployment duration , social skills , noncognitive skills , cognitive skills , early skills
Abstract: This paper studies how cognitive and social skills in childhood are related to the duration of unemployment in adolescence and early adulthood. I estimate a flexible proportional hazard rate model for the probability of making a transition from unemployment to employment during an individual’s first unemployment spell. The analysis is based on British cohort data from the National Child Development Study. Results show that higher cognitive and social skills at the age of 7 are associated with an increased probability of finding employment, even when controlling for educational attainment. For men, these effects are mostly driven by individuals with low social skills. The results are robust to controlling for family background, parenting activities and school characteristics.
Zusätzliche Informationen:




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen