Giving away the game? The impact of the disclosure effect on the patenting decision
Heger, Diana
;
Zaby, Alexandra K.
URL:
|
https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/31387
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-313875
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2012
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
ZEW Discussion Papers
|
Band/Volume:
|
12-010
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
|
MADOC-Schriftenreihe:
|
Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
L13 , L24 , O34,
|
Normierte Schlagwörter (SWD):
|
Deutschland , Patent , Entscheidung , Auskunftspflicht , Innovationswettbewerb , Produktdifferenzierung , Theorie , Schätzung
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Patenting decision , secrecy , disclosure requirement , patent breadth , horizontal product differentiation , circular city
|
Abstract:
|
This article explores the propensity to patent in the light of the disclosure effect. Unlike earlier approaches concerned with the patenting decision, we take into account that a disclosure effect may decrease the merits of patenting by facilitating inventing around the patent for competitors. In our theoretical model, we find that the disclosure effect - contingent on the competitive environment of the inventor - possibly has substantial negative effects on the propensity to patent. An empirical investigation of the theoretical results finds support for the proposed effects.
|
| Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|