Lynchian Road Movies. David Lynchs Spiel mit der Wissensordnung eines Genres am Beispiel von Wild at Heart und The Straight Story


Schmitt, Mark



Document Type: Book chapter
Year of publication: 2012
Book title: Kino der Blinden : Figurationen des Nichtwissens bei David Lynch
The title of a journal, publication series: Literalität und Liminalität
Volume: 20
Page range: 207-230
Publisher: Geisenhanslüke, Achim
Place of publication: Bielefeld
Publishing house: transcript
ISBN: 978-3-8376-2086-3
Publication language: German
Institution: School of Humanities > Anglistik II - Anglistische Literatur- u. Kulturwissenschaft (Juniorprofessur) (Heinz 2009-2014)
Subject: 791 Public performances, film, radio, television
Individual keywords (German): David Lynch , Wild at Heart , The Straight Story , Blue Velvet , Lost Highway , Mulholland Drive , Interview Project , postklassischer Film , kommunikativer Kontrakt , Genre , Road Movie , Darren Aronofsky , Jennifer Chambers Lynch , Surveillance , Verfremdung , Viktor Sklovskij , auteur , Autorenkino , Intertextualität , Transmedialität
Keywords (English): genre , road movie , auteurism , postclassical cinema , communicative contract , intertextuality , transmediality , southern gothic , white trash stereotype




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadata export


Citation


+ Search Authors in

BASE: Schmitt, Mark

Google Scholar: Schmitt, Mark

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item