Lynchian Road Movies. David Lynchs Spiel mit der Wissensordnung eines Genres am Beispiel von Wild at Heart und The Straight Story
Schmitt, Mark
Document Type:
|
Book chapter
|
Year of publication:
|
2012
|
Book title:
|
Kino der Blinden : Figurationen des Nichtwissens bei David Lynch
|
The title of a journal, publication series:
|
Literalität und Liminalität
|
Volume:
|
20
|
Page range:
|
207-230
|
Publisher:
|
Geisenhanslüke, Achim
|
Place of publication:
|
Bielefeld
|
Publishing house:
|
transcript
|
ISBN:
|
978-3-8376-2086-3
|
Publication language:
|
German
|
Institution:
|
School of Humanities > Anglistik II - Anglistische Literatur- u. Kulturwissenschaft (Juniorprofessur) (Heinz 2009-2014)
|
Subject:
|
791 Public performances, film, radio, television
|
Individual keywords (German):
|
David Lynch , Wild at Heart , The Straight Story , Blue Velvet , Lost Highway , Mulholland Drive , Interview Project , postklassischer Film , kommunikativer Kontrakt , Genre , Road Movie , Darren Aronofsky , Jennifer Chambers Lynch , Surveillance , Verfremdung , Viktor Sklovskij , auteur , Autorenkino , Intertextualität , Transmedialität
|
Keywords (English):
|
genre , road movie , auteurism , postclassical cinema , communicative contract , intertextuality , transmediality , southern gothic , white trash stereotype
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Search Authors in
You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail
Actions (login required)
|
Show item |
|
|