Intrafunctional Competitive Intelligence and Sales Performance: A Social Network Perspective


Ahearne, Michael ; Lam, Son K. ; Hayati, Babak ; Kraus, Florian



DOI: https://doi.org/10.1509/jm.11.0217
URL: http://journals.ama.org/doi/abs/10.1509/jm.11.0217...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Journal of Marketing : JM
Band/Volume: 77
Heft/Issue: 5
Seitenbereich: 37-56
Ort der Veröffentlichung: Thousand Oaks, CA
Verlag: Sage Publishing
ISSN: 0022-2429 , 1547-7185
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing (Kraus 2011-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Salespeople represent a primary source of competitive intelligence (CI), but the contextual factors that influence the performance impact of salesperson CI quality remain underresearched. The authors develop a framework to examine the performance impact of CI quality at the individual salesperson and sales district levels, with sales district CI quality diversity and sales managers? network centrality as contingencies thereof. The empirical results from multilevel data sets of two U.S.-based corporations reveal that district CI quality diversity weakens the positive performance effect of CI quality at both levels. Sales managers? centrality in within-district and peer advice networks buffers the performance losses created by district CI quality diversity, but salespeople?s centrality does not have this buffering effect. The study uncovers conditions under which the positive performance impact of salesperson and district CI quality can disappear and even become negative, thus highlighting the role of managers as CI hubs.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen