Of Dollars and Senses - Does Multisensory Marketing Pay Off?


Homburg, Christian ; Imschloß, Monika ; Kühnl, Christina



URL: https://www.bwl.uni-mannheim.de/media/Einrichtunge...
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: IMU Research Insights
Band/Volume: 009
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: Examine how combinations of two or three arousal (in-) congruent sensory stimuli affect willingness to pay, attitude toward the product, and purchase intention (high vs. low arousal music, scent or color). Arousal as an attribute inherent to every sensory stimulus is a dimension easy to control for retailers.




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