The Impact of Marketing and HR on Firm Value


Homburg, Christian ; Vomberg, Arnd ; Bornemann, Torsten



URL: https://www.bwl.uni-mannheim.de/media/Einrichtunge...
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: IMU Research Insights
Band/Volume: 012
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: Based on objective longitudinal data, this study demonstrates the complementary impact of a firm‘s two most important assets (i.e., brands and employees) on financial performance (Tobin‘s q, cash flow, cash flow volatility). In addition, we observe that brands and employees are relatively more valuable in a service setting.




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