The Profit Impact of Price Fairness in Buyer-Seller Relationships


Homburg, Christian ; Allmann, Jan ; Totzek, Dirk



URL: https://www.bwl.uni-mannheim.de/media/Einrichtunge...
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: IMU Research Insights
Band/Volume: 003
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Außerfakultäre Einrichtungen > Institut für Marktorientierte Unternehmensführung (IMU)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: Suppliers in B2B-markets should be aware of the fact that price fairness perceptions of their customers influence their profitability. Fair prices (distributive price fairness) and fair price-setting processes (procedural price fairness) generally have a positive impact on the profitability of suppliers in buyer-seller relationships. Fair behavior in personal price-related personal interactions (interactional price fairness) generally has a negative impact on the profitability of suppliers in buyer-seller relationships.




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