Media Makes Momentum


Hillert, Alexander ; Jacobs, Heiko ; Müller, Sebastian

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URL: https://www.retailinvestmentconference.org/files/e...
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2013
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Auflage: Version February 2013
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi 2009-)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Finanzwirtschaft, insbes. Bankbetriebslehre (Weber 1993-2017)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Relying on 2.2 million articles from 45 national and local U.S. newspapers between 1989 and 2010, we find that firms particularly covered (neglected) by the media exhibit ceteris paribus significantly stronger (weaker) momentum. The effect depends on article tone, reverses in the long-run, is more pronounced for stocks with high information uncertainty, and stronger in states with high investor individualism. Findings suggest that media coverage can exacerbate investor biases, leading return predictability to be strongest for firms in the spotlight of public attention. These and further results collectively lend credibility to an overreaction-based explanation for the momentum effect.




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