Produktgenerationen und -vorankündigungen : Erfolgskomponente Zeitmanagement
Ebertin, Cornelia

Document Type:
|
Doctoral dissertation
|
Year of publication:
|
2013
|
Place of publication:
|
Mannheim
|
University:
|
Universität Mannheim
|
Evaluator:
|
Kraus, Florian
|
Date of oral examination:
|
30 October 2013
|
Publication language:
|
German
|
Institution:
|
Business School > Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing (Kraus 2011-)
|
Subject:
|
330 Economics
|
Subject headings (SWD):
|
Management , Marketing , strategisches Produktmanagement , Produktgenerationen , Produktvorankündigungen , zeitliches Management , Schnittstelle Marketing-Finanzierung , Paneldaten , Fixed- und Random-Effects Modelle , Ereignisstudien
|
Individual keywords (German):
|
Produktentwicklung , Zeitmanagement , Unternehmenserfolg , Börsenkurs , Ankündigungseffekt
|
Keywords (English):
|
New product development , Time management , Firm performance , Share price , Announcement effect
|
Abstract:
|
Im Rahmen zweier empirischer Studien identifiziert die Autorin anhand der finanziellen Erfolgswirkung optimale Strategien des zeitlichen Managements von Produktgenerationen und -vorankündigungen.
|
 | Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Search Authors in
You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail
Actions (login required)
 |
Show item |
|
|