Produktgenerationen und -vorankündigungen : Erfolgskomponente Zeitmanagement


Ebertin, Cornelia



Document Type: Doctoral dissertation
Year of publication: 2013
Place of publication: Mannheim
University: Universität Mannheim
Evaluator: Kraus, Florian
Date of oral examination: 30 October 2013
Publication language: German
Institution: Business School > Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing (Kraus 2011-)
Subject: 330 Economics
Subject headings (SWD): Management , Marketing , strategisches Produktmanagement , Produktgenerationen , Produktvorankündigungen , zeitliches Management , Schnittstelle Marketing-Finanzierung , Paneldaten , Fixed- und Random-Effects Modelle , Ereignisstudien
Individual keywords (German): Produktentwicklung , Zeitmanagement , Unternehmenserfolg , Börsenkurs , Ankündigungseffekt
Keywords (English): New product development , Time management , Firm performance , Share price , Announcement effect
Abstract: Im Rahmen zweier empirischer Studien identifiziert die Autorin anhand der finanziellen Erfolgswirkung optimale Strategien des zeitlichen Managements von Produktgenerationen und -vorankündigungen.

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadata export


Citation


+ Search Authors in

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item