A rolling planning horizon heuristic for scheduling agents with different qualifications
Stolletz, Raik
;
Zamorano, Emilio
DOI:
|
https://doi.org/10.1016/j.tre.2014.05.002
|
URL:
|
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S...
|
Weitere URL:
|
https://pdfs.semanticscholar.org/b71e/e5d0fe8d272f...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2014
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Transportation Research. Part E, Logistics and Transportation Review
|
Band/Volume:
|
68
|
Heft/Issue:
|
|
Seitenbereich:
|
39-52
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Amsterdam
|
Verlag:
|
Elsevier
|
ISSN:
|
1366-5545 , 1878-5794
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Produktion (Stolletz 2010-) Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
|
Fachgebiet:
|
650 Management
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
airport operations management , multiskilled workforce , tour scheduling , check-in counters
|
Abstract:
|
This paper presents an optimization model for the tour scheduling problem for agents with multiple skills and flexible contracts in check-in counters at airports. The objective is to minimize the total assignment costs subject to demand fulfillment and labor regulations. In order to solve this problem we develop a rolling planning horizon-based heuristic. Our heuristic is robust and provides near-optimal schedules within reasonable computation time for real-world cases, although the parameter selection is important to its performance. In addition, we discuss the impact of the skill distribution on the scheduling costs for several instances.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|