Certification and Market Transparency


Stahl, Konrad ; Strausz, Roland


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Stahl_und_Strausz_14-26.pdf - Veröffentlichte Version

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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/37276
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-372764
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2014
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Working Paper Series
Band/Volume: 14-26
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > VWL, Mikroökonomik (Stahl K.1988-2009, Em)
MADOC-Schriftenreihe: Department of Economics > Working Paper Series
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: D82 , G24 , L15,
Freie Schlagwörter (Englisch): Market Transparency , Certification , Information and Product Quality , Asymmetric Information
Abstract: We provide elementary insights into the effectiveness of certification to increase market transparency. In a market with opaque product quality, sellers use certification as a signaling device, while buyers use it as an inspection device. This difference alone implies that seller-certification yields more transparency and higher social welfare. Under buyer-certification profit maximizing certifiers further limit transparency, but because seller-certification yields larger profits, active regulation concerning the mode of certification is not needed. These findings are robust and widely applicable to, for instance, patents, automotive parts, and financial products.




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