A friendly turn: Advertising bias in the news media


Focke, Florens ; Niessen-Ruenzi, Alexandra ; Ruenzi, Stefan



URL: http://www.econstor.eu/bitstream/10419/100497/1/Vf...
Weitere URL: http://hdl.handle.net/10419/100497
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2015
Buchtitel: Jahrestagung des Vereins für Socialpolitik 2014 : Thema der Kerntagung: "Evidenzbasierte Wirtschaftspolitik"
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ECONBIZ
Seitenbereich: No. E09-V2
Veranstaltungstitel: Jahrestagung des Vereins für Socialpolitik 2014
Veranstaltungsort: Hamburg, Germany
Veranstaltungsdatum: 7.-10.9.2014
Ort der Veröffentlichung: Kiel
Verlag: ZBW
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi 2009-)
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Banken u. Finanzierung (Juniorprofessur) (Niessen-Ruezi 2009-2012)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: This paper investigates whether newspapers report more favorably about advertising corporate clients than about other firms. Our identification strategy based on high-dimensional fixed effects and high frequency advertising data shows that advertising leads to more positive press coverage. This advertising bias in reporting is found among local and national newspapers. Further results show that advertising bias manifests particularly in less negative reporting after bad news events such as negative earnings surprises or extremely negative stock returns. Our findings cast doubt on the independence of the press from corporate pressure and hint at important information frictions.




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