Educational Inequality and Social Justice: Challenges for Career Guidance


Müller, Walter



DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4614-9460-7_19
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2014
Buchtitel: Handbook of Career Development : International Perspectives
Seitenbereich: 335-355
Herausgeber: Arulmani, Gideon
Ort der Veröffentlichung: New York, NY
Verlag: Springer
ISBN: 978-1-4614-9459-1 , 978-1-4614-9460-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: The article provides a multiperspective approach to educational careers. It first discusses social justice issues in the distribution of the crucial individual and social good of education. It then summarizes core findings of recent international research on processes and factors generating social disparities in the acquisition of education. Based on both it finally provides suggestions how especially professional guidance can contribute to reducing inequalities and increasing social justice.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen