Educational Inequality and Social Justice: Challenges for Career Guidance


Müller, Walter



DOI: https://doi.org/10.1007/s10775-014-9264-4
URL: http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10775-...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2014
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: International Journal for Educational and Vocational Guidance : IJEVG
Band/Volume: 14
Heft/Issue: 1
Seitenbereich: 21-33
Ort der Veröffentlichung: Dordrecht
Verlag: Springer
ISSN: 0251-2513 , 1573-1782
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: The article provides a multiperspective approach to educational careers. It first discusses social justice issues in the distribution of the crucial individual and social good of education. It then summarizes core findings of recent international research on processes and factors generating social disparities in the acquisition of education. Based on both it finally provides suggestions how especially professional guidance can contribute to reducing inequalities and increasing social justice.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen