Educational Inequality and Social Justice: Challenges for Career Guidance
Müller, Walter
DOI:
|
https://doi.org/10.1007/s10775-014-9264-4
|
URL:
|
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10775-...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2014
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
International Journal for Educational and Vocational Guidance : IJEVG
|
Band/Volume:
|
14
|
Heft/Issue:
|
1
|
Seitenbereich:
|
21-33
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Dordrecht
|
Verlag:
|
Springer
|
ISSN:
|
0251-2513 , 1573-1782
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
|
Fachgebiet:
|
300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
|
Abstract:
|
The article provides a multiperspective approach to educational careers. It first discusses social justice issues in the distribution of the crucial individual and social good of education. It then summarizes core findings of recent international research on processes and factors generating social disparities in the acquisition of education. Based on both it finally provides suggestions how especially professional guidance can contribute to reducing inequalities and increasing social justice.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|