Talented people and strong brands: The contribution of human capital and brand equity to firm value
Vomberg, Arnd
;
Homburg, Christian
;
Bornemann, Torsten
DOI:
|
https://doi.org/10.1002/smj.2328
|
URL:
|
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/smj.232...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/264792268...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2015
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Strategic Management Journal
|
Band/Volume:
|
36
|
Heft/Issue:
|
13
|
Seitenbereich:
|
2122-2131
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Chichester [u.a.]
|
Verlag:
|
Wiley
|
ISSN:
|
0143-2095 , 1097-0266
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
|
Fachgebiet:
|
650 Management
|
Abstract:
|
Research and managerial practice generally contend that human capital and brand equity
constitute a company’s most valuable resources. Relying on similar underlying theoretical
rationales, research on the value relevance of these two resources has developed in different
disciplines. Combining diverse data sources, the authors examine the simultaneous effects of
brand equity and human capital on firm value. In addition, they consider how much the effects
of these two resources differ between services and manufacturing. Results provide evidence for
a complementary relationship between human capital and brand equity and show that both
resources create relatively more value in a service setting.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
BASE:
Vomberg, Arnd
;
Homburg, Christian
;
Bornemann, Torsten
Google Scholar:
Vomberg, Arnd
;
Homburg, Christian
;
Bornemann, Torsten
ORCID:
Vomberg, Arnd ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1045-7413, Homburg, Christian and Bornemann, Torsten
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|