Insight into kognitive structure : Assessment, analysis, and instructional innovations


Ifenthaler, Dirk


[img]
Vorschau
PDF (Habilitation Ifenthaler, Dirk)
Ifenthaler_Habilitation_011.pdf - Veröffentlichte Version

Download (3MB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/39603
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-396033
Dokumenttyp: Habilitation
Erscheinungsjahr: 2011
Ort der Veröffentlichung: Freiburg, Br.
Hochschule: Universität Freiburg im Breisgau
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: Strong theoretical foundations and precise methodology are always the one and only starting point for good research. Without sound foundations nothing follows, and thus a deep understanding of the theoretical assumptions of cognitive structure and methodology involved is mandatory for research on cognition and learning as well as for instructional design. Several research projects contribute to the overall scientific knowledge with regard to cognitive structure and its assessment, analysis, and instruction. Cognitive structure continued to be a key subject in different fields of research for more than a century. For good reason. Foundations from cognitive science, computer science, philosophy, and cognitive psychology describe the workings of the human mind in tasks of deduktive and inductive reasoning, especially for reasoning in uncertainty. They lead to theories of problem solving and to theories of learning and instruction which are both highly interdependent. The development of useful systems has always been a goal for scientists and engineers serving professional communities in the fields of instructional design and instructional systems development. This kumulative work outlines a research project which enables an insight into cognitive structure highlighting ways of assessment, analysis, and instructional innovations.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.

Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen