Differential learning in communication networks : interpersonal communication moderating influences of news media usage on political knowledge


Schäfer, Anne



DOI: https://doi.org/10.1093/ijpor/edv019
URL: https://academic.oup.com/ijpor/article-lookup/doi/...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2015
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: International Journal of Public Opinion Research
Band/Volume: 27
Heft/Issue: 4
Seitenbereich: 509-543
Ort der Veröffentlichung: Oxford
Verlag: Oxford Univ. Press
ISSN: 0954-2892 , 1471-6909
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich B
Fachgebiet: 320 Politik
Abstract: This article explores how interpersonal political communication moderates the effect of news media usage on political knowledge; discussant heterogeneity, and expertise are further contingent factors. Using data from the Comparative National Elections Project, these interactive relationships are investigated in East and West Germany around the 1990 election in a comparative manner. The learning effects of media consumption are both reinforced and attenuated by frequent discussions: Reevaluating media content induces both clarity and confusion. And it is not simply that more interpersonal communication matters. Heterogeneous discussions (which provide information on the “other side” and contribute to a broad understanding of the political landscape) and political experts (who offer high-quality information) are most conductive to learning from media sources.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen