Scheduling aircraft take-offs and landings on interdependent and heterogeneous runways
Lieder, Alexander
;
Stolletz, Raik
DOI:
|
https://doi.org/10.1016/j.tre.2016.01.015
|
URL:
|
http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2016
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Transportation Research. Part E, Logistics and Transportation Review
|
Band/Volume:
|
88
|
Seitenbereich:
|
167-188
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Amsterdam
|
Verlag:
|
Elsevier
|
ISSN:
|
1366-5545 , 1878-5794
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Produktion (Stolletz 2010-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Airport operations ; Aircraft scheduling problem ; Discrete optimization ; Mixed-integer programming ; Dynamic programming ; Rolling planning horizon
|
Abstract:
|
This paper presents an optimization method for the aircraft scheduling problem with general runway configurations. Take-offs and landings have to be assigned to a runway and a time while meeting the sequence-dependent separation requirements and minimizing the costs incurred by delays. Some runways can be used only for take-offs, landings, or certain types of aircraft while schedules for interdependent runways have to consider additional diagonal separation constraints.
Our dynamic programming approach solves realistic problem instances to optimality within short computation times. In addition, we propose a rolling planning horizon heuristic for large instances that returns close-to-optimal results.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|