Measurement


Holbert, R. Lance ; Grill, Christiane



DOI: https://doi.org/10.1002/9781118766804.wbiect126
URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118...
Dokumenttyp: Lexikonartikel
Erscheinungsjahr: 2016
Buchtitel: The international encyclopedia of communication theory and philosophy
Seitenbereich: 1154-1159
Herausgeber: Jensen, Klaus
Ort der Veröffentlichung: Malden, MA
Verlag: Wiley-Blackwell
ISBN: 978-1-11854155-5 ; 978-1-11876680-4
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich B
Fachgebiet: 320 Politik
Abstract: There are four levels of measurement: nominal, ordinal, interval, ratio. Whether a single item or a composite (index or scale), greater understanding of any measure often comes with an evaluation of four moments: mean, standard deviation, skewness, and kurtosis. The quality of a measure is judged using several criteria, the most important of which are reliability, validity, and generalizability. Communication researchers employ a wide range of multivariate analytical tools (principle components analysis, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis) to assess measurement. This entry provides a brief overview of these measurement-specific topics.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen