Measurement
Holbert, R. Lance
;
Grill, Christiane
DOI:
|
https://doi.org/10.1002/9781118766804.wbiect126
|
URL:
|
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9781118...
|
Dokumenttyp:
|
Lexikonartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2016
|
Buchtitel:
|
The international encyclopedia of communication theory and philosophy
|
Seitenbereich:
|
1154-1159
|
Herausgeber:
|
Jensen, Klaus
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Malden, MA
|
Verlag:
|
Wiley-Blackwell
|
ISBN:
|
978-1-11854155-5 ; 978-1-11876680-4
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich B
|
Fachgebiet:
|
320 Politik
|
Abstract:
|
There are four levels of measurement: nominal, ordinal, interval, ratio. Whether a single item or a composite (index or scale), greater understanding of any measure often comes with an evaluation of four moments: mean, standard deviation, skewness, and kurtosis. The quality of a measure is judged using several criteria, the most important of which are reliability, validity, and generalizability. Communication researchers employ a wide range of multivariate analytical tools (principle components analysis, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis) to assess measurement. This entry provides a brief overview of these measurement-specific topics.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|