Interpersonal influences on educational expectations : new evidence for Germany


Roth, Tobias



DOI: https://doi.org/10.1016/j.rssm.2016.12.001
URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S...
Weitere URL: https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.els...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2017
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Research in Social Stratification and Mobility
Band/Volume: 48
Seitenbereich: 68-84
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam [u.a.]
Verlag: Elsevier
ISSN: 0276-5624
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Außerfakultäre Einrichtungen > MZES - Arbeitsbereich A
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: Previous empirical findings cast doubt on the question whether, in highly stratified education systems, interpersonal influences on students’ expectations exist after students have been tracked into different secondary school types. Against this background, we examine the effects of parents and friends on the educational expectations of secondary school students in the highly stratified German education system. For the analyses we use unique representative data from the German National Educational Panel Study (NEPS). In addition to standard cross-sectional analyses, school fixed-effects models and longitudinal fixed-effects panel regressions are conducted, which make it possible to rule out a large number of factors that might be responsible for a spurious relationship. Across all analyses, we consistently find substantive influences of parents and friends on the expectations of secondary school students.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Roth, Tobias

Google Scholar: Roth, Tobias

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen