Entry, exit, and pricing strategies at online price-comparison sites : do price markups fall by themselves, or is competition crucial?


Hackl, Franz ; Kummer, Michael E. ; Winter-Ebmer, Rudolf ; Zulehner, Christine


[img]
Preview
PDF
pb13-02-13.pdf - Published

Download (156kB)

URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/43812
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-438126
Document Type: Working paper
Year of publication: 2013
The title of a journal, publication series: ZEW policy brief
Volume: 2013-02
Place of publication: Mannheim
Publication language: English
Institution: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC publication series: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW policy brief
Subject: 330 Economics
Abstract: Immer mehr Menschen gehen beim Surfen im World Wide Web auf Einkaufstour. Dabei geben Preisvergleichsseiten oftmals hilfreiche Tipps, wo das gesuchte Produkt am günstigsten zu haben ist. Dass sich ein Vergleich lohnt, zeigt eine Studie des Zentrums für Europäische Wirtschaftsforschung (ZEW) Mannheim und der Universität Linz. Die Studie kommt zu dem Ergebnis, dass bereits zehn zusätzliche Anbieter des gleichen Produkts den Preisaufschlag des günstigsten Anbieters um 1,7 Prozentpunkte verringern.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




+ Citation Example and Export

Hackl, Franz ; Kummer, Michael E. ; Winter-Ebmer, Rudolf ; Zulehner, Christine (2013) Entry, exit, and pricing strategies at online price-comparison sites : do price markups fall by themselves, or is competition crucial? Open Access ZEW policy brief Mannheim 2013-02 [Working paper]
[img]
Preview


+ Search Authors in

+ Download Statistics

Downloads per month over past year

View more statistics



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item