Gender identity-related reactions to sex-typed and unisex labeled products


Ludwig, Susanne ; Hattula, Stefan ; Kraus, Florian



URL: http://www.acrwebsite.org/volumes/1021124/volumes/...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2016
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Advances in Consumer Research
Band/Volume: 44
Seitenbereich: 543-544
Ort der Veröffentlichung: Duluth, MN
Verlag: Association for Consumer Research
ISSN: 0098-9258
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing (Kraus 2011-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Two experiments highlight gender identity’s relevance to the gender labeling-purchase intention relationship. Gender schematic consumers are indifferent between sex-typed or unisex labeling. Product’s gender expressiveness and functionality oppositely favor both options. In favor of unisex products, gender aschematics are less sensitive to gender cues, making perceived functionality the relevant mechanism.


Soziale NachhaltigkeitSDG 5: GeschlechtergleichheitSDG 12: Nachhaltige/r Konsum und Produktion


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