Determinants and consequences of firms’ perception by investors, consumers, and executives
Focke, Florens
Dokumenttyp:
|
Dissertation
|
Erscheinungsjahr:
|
2016
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Hochschule:
|
Universität Mannheim
|
Gutachter:
|
Ruenzi, Stefan
|
Datum der mündl. Prüfung:
|
22 September 2016
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi 2009-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
G30 , M52 , G10 , G12 , G14 , M37 , M38,
|
Normierte Schlagwörter (SWD):
|
Chief Executive Officer , Firmenimage , Werbung
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
CEO compensation , firm prestige , Advertising , Investor Attention, Returns , Media , Newspapers
|
Abstract:
|
The way firms are perceived internally and externally is relevant in many domains. For instance, the degree of investor attention can have an impact on the firm’s stock market valuation, as can the representation of the firm in the news media. Moreover, the perception of the quality of a firm’s products by consumers determines sales, while the reputation of the firm among employees can have an effect on its ability to hire and retain qualified staff. In this dissertation, I investigate determinants and consequences of the perception of firms in all of these settings.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|