Determinants and consequences of firms’ perception by investors, consumers, and executives


Focke, Florens



Dokumenttyp: Dissertation
Erscheinungsjahr: 2016
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Hochschule: Universität Mannheim
Gutachter: Ruenzi, Stefan
Datum der mündl. Prüfung: 22 September 2016
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Internat. Finanzierung (Ruenzi 2009-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: G30 , M52 , G10 , G12 , G14 , M37 , M38,
Normierte Schlagwörter (SWD): Chief Executive Officer , Firmenimage , Werbung
Freie Schlagwörter (Englisch): CEO compensation , firm prestige , Advertising , Investor Attention, Returns , Media , Newspapers
Abstract: The way firms are perceived internally and externally is relevant in many domains. For instance, the degree of investor attention can have an impact on the firm’s stock market valuation, as can the representation of the firm in the news media. Moreover, the perception of the quality of a firm’s products by consumers determines sales, while the reputation of the firm among employees can have an effect on its ability to hire and retain qualified staff. In this dissertation, I investigate determinants and consequences of the perception of firms in all of these settings.




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