Comparing global judgments and specific judgments of teachers about students' knowledge: Is the whole the sum of its parts?


Karst, Karina ; Dotzel, Stefanie ; Dickhäuser, Oliver


[img] PDF
Comparing teacher judgments_Karst Dotzel Dickhäuser_preprint.pdf - Eingereichte Version

Download (452kB)

DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.01.013
URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/49736
Weitere URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-497369
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2018
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Teaching and Teacher Education
Band/Volume: 76
Seitenbereich: 194-203
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam [u.a.]
Verlag: Elsevier Science
ISSN: 0742-051X , 1879-2480
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Pädagogische Psychologie (Dickhäuser 2008-)
Fakultät für Sozialwissenschaften > Unterrichtsqualität in heterogenen Kontexten (Juniorprofessur) (Karst 2016-2022)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: Teachers' judgments about students' knowledge and skills can be global or specific depending on the diagnostic situation during teaching. We test the relationship between these judgments, their accuracy, and whether global judgment (GJ) accuracy can be measured by aggregating specific judgments (SJ). Judgments of 52 primary school teachers about their students' achievement in a standardized mathematics test were assessed. SJs and GJs correlated high. However, SJs were slightly more accurate than GJs. Additionally, teachers' GJ accuracy is not similar to the accuracy of aggregated SJs. We conclude that teachers use different judgment strategies for GJs and SJs.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen