Surveying young people in the smartphone age


Matthews, Peter ; Bell, Emily ; Public, Kantar ; Wenz, Alexander



URL: https://the-sra.org.uk/Common/Uploaded%20files/Soc...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2017
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Social Research Practice : SRA
Band/Volume: 2017/18
Heft/Issue: 5
Seitenbereich: 2-11
Ort der Veröffentlichung: London
Verlag: The Social Research Association (SRA)
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Data Science (Blom 2017-2022)
Außerfakultäre Einrichtungen > SFB 884
Fachgebiet: 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Abstract: Smartphones are now the most commonly used device for young people to access the internet. However, there are concerns about the quality of responses received from those completing online surveys on smartphones as opposed to other devices. So far, the evidence has been mixed although little research has focused on young people in particular. This paper presents evidence of the effect of smartphone completion on response quality amongst a cohort of young people aged 16-17, who have grown up in the time of widespread smartphone use. Using data from the fourth wave of the Longitudinal Study of Young People in England 2 (LSYPE2), we investigated five areas of data quality: missingness, satisficing, survey length, response accuracy and social desirability bias. Our principal conclusion is that there is little evidence that the quality of data is any lower for young people who take part on smartphones compared with other devices.
Zusätzliche Informationen: Online-Ressource




Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen