Don’t mix business with politics? Understanding stakeholder reactions to corporate political activism


Appels, Moritz ; Edinger-Schons, Laura Marie ; Korschun, Daniel ; Balk, Luisa



Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2020
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Marketing Review St. Gallen
Band/Volume: 37
Heft/Issue: 4
Seitenbereich: 24-30
Ort der Veröffentlichung: St. Gallen
Verlag: Thexis Verlag
ISSN: 1865-6544 , 1865-7516
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Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Sustainable Business (Edinger-Schons 2015-2022)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): Corporate Sociopolitical Activism ; Stakeholder Reactions ; Corporate Communication.
Abstract: A growing number of corporations and CEOs take stands on socio-political issues such as gun ownership or immigration. Based on an empirical study including 488 respondents assessing 60 real cases of corporate political activism of the last years, this paper explains how practitioners can maximize positive stakeholder reactions in doing so.




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