Effiziente Online-Werbung


Bauer, Hans H. ; Hammerschmidt, Maik ; Garde, Ulrich


Document Type: Article
Year of publication: 2004
The title of a journal, publication series: Marketing Journal
Volume: 37
Issue number: 12
Page range: 28-32
Place of publication: München
Publishing house: Europa-Fachpresse-Verl.
ISSN: 0025-3774
Publication language: German
Institution: Business School > ABWL u. Marketing II (Bauer Em)
Subject: 330 Economics
Subject headings (SWD): Internet , Werbewirkung , Werbung
Abstract: Im Werbebereich gehen Verantwortliche mehr und mehr dazu über, die erreichten Werbewir-kungen (Outputs) mit den dafür eingesetzten Inputs ins Verhältnis zu setzen, um die Effizienz der Werbung zu evaluieren. Die Data Envelopment Analysis (DEA) hilft, den "Return on Ad-vertising" zu bestimmen und die Werbeeffizienz zu maximieren.

Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




+ Citation Example and Export

Bauer, Hans H. ; Hammerschmidt, Maik ; Garde, Ulrich (2004) Effiziente Online-Werbung. Marketing Journal München 37 12 28-32 [Article]


+ Search Authors in

+ Page Views

Hits per month over past year

Detailed information



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item