Tracing digital transformation in educational organizations


Egloffstein, Marc ; Ifenthaler, Dirk


[img] PDF
Egloffstein-Ifenthaler2021_Chapter_TracingDigitalTransformationIn.pdf - Veröffentlichte Version

Download (623kB)

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_3
URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/58370
Weitere URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-03...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-583704
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2021
Buchtitel: Digital transformation of learning organizations
Seitenbereich: 41-57
Herausgeber: Ifenthaler, Dirk ; Hofhues, Sandra ; Egloffstein, Marc ; Helbig, Christian
Ort der Veröffentlichung: Cham
Verlag: Springer International Publishing
ISBN: 978-3-030-55877-2 , 978-3-030-55878-9
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Bereits vorhandene Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International (CC BY 4.0)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: This chapter describes the quantitative approaches for assessing various aspects of digital transformation from the joint research and development project #ko.vernetzt. In an application-oriented case study approach, the operationalization of a maturity model of digital transformation for educational organizations (MMEO) and the design and implementation of a multi-perspective evaluation concept are outlined. While the MMEO provides a state perspective on the digital transformation of an educational organization and its employees, the evaluation concept aims at tracing developments of media-related professional competencies. MMEO has been implemented in a study with N = 222 participants, while N = 59 learners were subject to the evaluation polls. The results provide the necessary evidence for implementing and continuously improving a qualification program in the regarded research context. However, the methodology can also be transferred to other organizations in the education sector and beyond.


SDG 4: Hochwertige Bildung


Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Egloffstein, Marc ; Ifenthaler, Dirk

Google Scholar: Egloffstein, Marc ; Ifenthaler, Dirk

ORCID: Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 ; Ifenthaler, Dirk ["search_editors_ORCID" not defined] Ifenthaler, Dirk ; Hofhues, Sandra ; Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889 ; Helbig, Christian

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen