Tracing digital transformation in educational organizations
Egloffstein, Marc
;
Ifenthaler, Dirk
![[img]](https://madoc.bib.uni-mannheim.de/style/images/fileicons/application_pdf.png) |
PDF
Egloffstein-Ifenthaler2021_Chapter_TracingDigitalTransformationIn.pdf
- Veröffentlichte Version
Download (623kB)
|
DOI:
|
https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_3
|
URL:
|
https://madoc.bib.uni-mannheim.de/58370
|
Weitere URL:
|
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-03...
|
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-583704
|
Dokumenttyp:
|
Buchkapitel
|
Erscheinungsjahr:
|
2021
|
Buchtitel:
|
Digital transformation of learning organizations
|
Seitenbereich:
|
41-57
|
Herausgeber:
|
Ifenthaler, Dirk
;
Hofhues, Sandra
;
Egloffstein, Marc
;
Helbig, Christian
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Cham
|
Verlag:
|
Springer International Publishing
|
ISBN:
|
978-3-030-55877-2 , 978-3-030-55878-9
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Bereits vorhandene Lizenz:
|
Creative Commons Namensnennung 4.0 International (CC BY 4.0)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
This chapter describes the quantitative approaches for assessing various aspects of digital transformation from the joint research and development project #ko.vernetzt. In an application-oriented case study approach, the operationalization of a maturity model of digital transformation for educational organizations (MMEO) and the design and implementation of a multi-perspective evaluation concept are outlined. While the MMEO provides a state perspective on the digital transformation of an educational organization and its employees, the evaluation concept aims at tracing developments of media-related professional competencies. MMEO has been implemented in a study with N = 222 participants, while N = 59 learners were subject to the evaluation polls. The results provide the necessary evidence for implementing and continuously improving a qualification program in the regarded research context. However, the methodology can also be transferred to other organizations in the education sector and beyond.
|
 | Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
 | Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
BASE:
Egloffstein, Marc
;
Ifenthaler, Dirk
Google Scholar:
Egloffstein, Marc
;
Ifenthaler, Dirk
ORCID:
Egloffstein, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2377-7889 and Ifenthaler, Dirk
["search_editors_ORCID" not defined]
Ifenthaler, Dirk, Hofhues, Sandra, Egloffstein, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2377-7889 and Helbig, Christian
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
 |
Eintrag anzeigen |
|
|