Tracing digital transformation in educational organizations


Egloffstein, Marc ; Ifenthaler, Dirk


[img] PDF
Egloffstein-Ifenthaler2021_Chapter_TracingDigitalTransformationIn.pdf - Veröffentlichte Version

Download (623kB)

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_3
URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/58370
Weitere URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-03...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-583704
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2021
Buchtitel: Digital transformation of learning organizations
Seitenbereich: 41-57
Herausgeber: Ifenthaler, Dirk ; Hofhues, Sandra ; Egloffstein, Marc ; Helbig, Christian
Ort der Veröffentlichung: Cham
Verlag: Springer International Publishing
ISBN: 978-3-030-55877-2 , 978-3-030-55878-9
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Bereits vorhandene Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International (CC BY 4.0)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: This chapter describes the quantitative approaches for assessing various aspects of digital transformation from the joint research and development project #ko.vernetzt. In an application-oriented case study approach, the operationalization of a maturity model of digital transformation for educational organizations (MMEO) and the design and implementation of a multi-perspective evaluation concept are outlined. While the MMEO provides a state perspective on the digital transformation of an educational organization and its employees, the evaluation concept aims at tracing developments of media-related professional competencies. MMEO has been implemented in a study with N = 222 participants, while N = 59 learners were subject to the evaluation polls. The results provide the necessary evidence for implementing and continuously improving a qualification program in the regarded research context. However, the methodology can also be transferred to other organizations in the education sector and beyond.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Egloffstein, Marc ; Ifenthaler, Dirk

Google Scholar: Egloffstein, Marc ; Ifenthaler, Dirk

ORCID: Egloffstein, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2377-7889 and Ifenthaler, Dirk ["search_editors_ORCID" not defined] Ifenthaler, Dirk, Hofhues, Sandra, Egloffstein, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2377-7889 and Helbig, Christian

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen