Learning cross-selling from coworkers? How networking facilitates cross-selling and salesperson performance


Bamberger, Boas ; Ruhnau, Robin-Christopher ; Wahlig, Dominik



URL: https://gssi.world/wp-content/uploads/2021/06/GSSI...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2021
Buchtitel: Proceedings of the Global Sales Science Institute Annual Conference 2021
Seitenbereich: 51
Veranstaltungstitel: Global Sales Science Institute Annual Conference
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 07.-08.06.2021
Herausgeber: Deeter-Schmelz, Dawn R.
Ort der Veröffentlichung: Aalen ; Totton
Verlag: Global Sales Science Institute
ISSN: 2510-733X
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 650 Management
Freie Schlagwörter (Englisch): Networking , Cross-Selling , Salespeople , Social Learning
Abstract: This manuscript examines how networking facilitates learning to cross-sell and how cross-selling affects individual salesperson performance based on social learning theory and multisource data on 262 salespeople. Results suggest networking enables cross-selling by social learning. Moreover, cross-selling strengthens salespeople’s customer retention and sales revenue while harming customer acquisition and profitability.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen