Do minority-language and majority-language students benefit from pedagogical translanguaging in early foreign language development?


Hopp, Holger ; Kieseier, Teresa ; Jakisch, Jenny ; Sturm, Sarah ; Thoma, Dieter



DOI: https://doi.org/10.1515/multi-2020-0164
URL: https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/mul...
Weitere URL: https://www.researchgate.net/publication/352251496...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2021
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Multilingua
Band/Volume: 40
Heft/Issue: 6
Seitenbereich: 815-837
Ort der Veröffentlichung: Berlin ; Boston
Verlag: Mouton de Gruyter
ISSN: 0167-8507 , 1613-3684
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Philosophische Fakultät > Anglistik I (Lehrstuhlvertretung) (Altvater-Mackensen, 2021)
Fachgebiet: 400 Sprache, Linguistik
420 Englisch
Abstract: This paper reports findings of a project on pedagogical translanguaging (PTL) among 128 fourth-grade students learning English as a foreign language (EFL) in German primary schools. Over a period of six months, 20% of lesson time in EFL classes was devoted to multilingualism involving students’ minority languages. In a control group pre-post-test design, we evaluated the effects of PTL on English vocabulary, grammar, and metalinguistic awareness. The longitudinal results show significant gains for both majority-language and minority-language students across all competences. Yet, the PTL group did not outperform a comparison group that received regular, i.e. target-language-only EFL teaching. We critically discuss the scope and potentials of PTL in early FL teaching.


Soziale NachhaltigkeitSDG 4: Hochwertige BildungSDG 10: Weniger Ungleichheiten


Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen