Do minority-language and majority-language students benefit from pedagogical translanguaging in early foreign language development?
Hopp, Holger
;
Kieseier, Teresa
;
Jakisch, Jenny
;
Sturm, Sarah
;
Thoma, Dieter

DOI:
|
https://doi.org/10.1515/multi-2020-0164
|
URL:
|
https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/mul...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/352251496...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2021
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Multilingua
|
Band/Volume:
|
40
|
Heft/Issue:
|
6
|
Seitenbereich:
|
815-837
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Berlin ; Boston
|
Verlag:
|
Mouton de Gruyter
|
ISSN:
|
0167-8507 , 1613-3684
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Philosophische Fakultät > Anglistik I (Lehrstuhlvertretung) (Altvater-Mackensen, 2021)
|
Fachgebiet:
|
400 Sprache, Linguistik 420 Englisch
|
Abstract:
|
This paper reports findings of a project on pedagogical translanguaging (PTL) among 128 fourth-grade students learning English as a foreign language (EFL) in German primary schools. Over a period of six months, 20% of lesson time in EFL classes was devoted to multilingualism involving students’ minority languages. In a control group pre-post-test design, we evaluated the effects of PTL on English vocabulary, grammar, and metalinguistic awareness. The longitudinal results show significant gains for both majority-language and minority-language students across all competences. Yet, the PTL group did not outperform a comparison group that received regular, i.e. target-language-only EFL teaching. We critically discuss the scope and potentials of PTL in early FL teaching.
|
 | Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
BASE:
Hopp, Holger
;
Kieseier, Teresa
;
Jakisch, Jenny
;
Sturm, Sarah
;
Thoma, Dieter
Google Scholar:
Hopp, Holger
;
Kieseier, Teresa
;
Jakisch, Jenny
;
Sturm, Sarah
;
Thoma, Dieter
ORCID:
Hopp, Holger, Kieseier, Teresa ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8112-0682, Jakisch, Jenny, Sturm, Sarah and Thoma, Dieter ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6984-623X
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
 |
Eintrag anzeigen |
|
|