Investigating students' perceptions of system- versus teacher-based learning analytics feedback


Schumacher, Clara ; Ifenthaler, Dirk



URL: https://convention2.allacademic.com/one/aera/aera2...
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2021
Veranstaltungstitel: AERA 2021
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 08.-12.04.2021
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: To offer personalized learning support learning analytics use information about learners and their contexts. However, further research needs to investigate students’ perceptions of learning analytics feedback. This quasi-experimental study investigates system- and teacher-based learning analytics feedback either with or without additional recommendations. Findings indicate that participants perceive feedback without recommendations from teachers more helpful for learning. When feedback that is enhanced with recommendations system-based feedback is perceived more beneficial for learning and more accepted than that of teachers. Further research is needed to investigate different feedback in authentic learning analytics scenarios.
Zusätzliche Informationen: Fri, April 9, SIG Sessions, SIG-Instructional Technology Paper and Symposium Sessions




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen