Educational data literacy: Enabling on-demand educational support and reflective course (re)design
Ifenthaler, Dirk
;
Egloffstein, Marc
URL:
|
https://convention2.allacademic.com/one/aera/aera2...
|
Dokumenttyp:
|
Präsentation auf Konferenz
|
Erscheinungsjahr:
|
2021
|
Veranstaltungstitel:
|
AERA 2021
|
Veranstaltungsort:
|
Online
|
Veranstaltungsdatum:
|
06.-09.04.2021
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
Data-driven competencies for instructional designers, e-Trainers, or teachers are not yet comprehensively addressed by existing professional development programs. The purpose of this qualitative study was to validate, map and transfer an educational data literacy competence framework to the European Qualifications Framework and to develop exemplary learning outcomes of the educational data literacy competence framework. An interview study with N = 34 participants was conducted. Findings indicate that the literature-based mapping of the educational data literacy competence framework to EQF was confirmed through the interviewees validation for the individual dimensions and statements. The project team has implemented an online course for instructional designers, e-Trainers, and teachers which consists of eight modules including practical work with current educational data analytics tools.
|
Zusätzliche Informationen:
|
Thu, April 8, SIG Sessions, SIG-Technology, Instruction, Cognition & Learning Roundtable Sessions
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|