Sustainability of the accounting and finance academic profession: student' and supervisors' views about the PhD supervision process


Unda, Luisa A. ; Khosa, Amrinder ; Burch, Steven ; Wilkin, Carla



DOI: https://doi.org/10.1111/acfi.12376
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/acfi.1...
Weitere URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_i...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2020
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Accounting and Finance
Band/Volume: 60
Heft/Issue: 3
Seitenbereich: 3103-3132
Ort der Veröffentlichung: Richmond, Vic.
Verlag: Wiley-Blackwell
ISSN: 0810-5391 , 1467-629X
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Corporate Finance (Maug 2006-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: A2, I23,
Freie Schlagwörter (Englisch): PhD supervision , accounting and finance , cognitive evaluation theory , situated learning
Abstract: This study explores the research supervisory practices of accounting and finance PhD students at Australian and New Zealand universities. Given documented faculty shortages in the accounting and finance disciplines, such investigation is timely and relevant. In the context of student engagement with their community of academic practice and their intrinsic motivation related to individual competence and autonomy, situational adjustments are inevitable and explain some differences between students’ perceptions and supervisors’ expectations. Our findings demonstrate that, despite general satisfaction with the PhD supervision process, students articulated concerns regarding constructive feedback and pastoral care provided by their supervisors, as well as guidance regarding data analysis/statistics.




Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen