Chat more and contribute better: An empirical study of a knowledge-sharing community


Chen, Xiaomeng ; Forman, Chris ; Kummer, Michael E.


[img] PDF
dp21061.pdf - Veröffentlichte Version

Download (1MB)

URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/60610
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-606104
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2021
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 21-061
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: L17 , O31 , O36,
Freie Schlagwörter (Englisch): knowledge sharing , online community , user contribution
Abstract: We analyze whether an informal second channel for communication can improve the efficiency of knowledge transfer in an electronic network of practice. We explore this question by analyzing the effect of chat rooms in the well-known Q&A forum Stack Overflow. We identify the causal effect using a difference-in-differences approach, which exploits a feed functionality that non-selectively pushed all questions from the Q&A into the relevant chat rooms. We report two main findings: First, chat rooms reduced the time until a question in the main Q&A received a satisfactory answer. Second, chat rooms disproportionately benefited new users who asked low-quality questions. Our study has clear managerial implications: A second channel for communication can complement the main channel in online communities to enhance both efficiency and inclusion.
Zusätzliche Informationen: Verfasser hier: Kummer, Michael




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen