How do others feel about it? How emotional contagion via customer reviews influences consumer judgments


Konya-Baumbach, Elisa



URL: https://www.ama.org/wp-content/uploads/2022/02/202...
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2022
Buchtitel: 2022 AMA Winter Academic Conference : reconnecting and reconceiving the marketplace ; February 10-11, virtual ; February 18-20,Las Vegas, Nevada
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Proceedings / AMA Winter Academic Conference
Band/Volume: 33
Seitenbereich: 258-260
Veranstaltungstitel: AMA Winter Academic Conference 2022
Veranstaltungsort: Online (10.-11.02.2022) und Las Vegas, NV (18.-20.02.2022)
Veranstaltungsdatum: 10.-11.02.2022 und 18.-20.02.2022
Ort der Veröffentlichung: Evanston, IL ; Omaha, NE
Verlag: American Marketing Association ; Curran
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Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Marketing & Innovation (Kuester 2005-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: This study investigates whether emotional contagion via others' responses to a certain service or product as expressed in online customer reviews influences consumers’ assessment of the service or product. Second, it is assessed whether the influence of others’ feelings on consumer judgments is mediated via positive feelings of the consumers making these judgments. Third, the study examines whether this emotional contagion effect extends beyond experience goods to search goods. Lastly, the study tests whether the emotional contagion effect also occurs when customer reviews feature negative feelings.







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ORCID: Konya-Baumbach, Elisa ORCID: 0000-0002-7990-8542

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