How do others feel about it? How emotional contagion via customer reviews influences consumer judgments
Konya-Baumbach, Elisa
URL:
|
https://www.ama.org/wp-content/uploads/2022/02/202...
|
Dokumenttyp:
|
Präsentation auf Konferenz
|
Erscheinungsjahr:
|
2022
|
Buchtitel:
|
2022 AMA Winter Academic Conference : reconnecting and reconceiving the marketplace ; February 10-11, virtual ; February 18-20,Las Vegas, Nevada
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Proceedings / AMA Winter Academic Conference
|
Band/Volume:
|
33
|
Seitenbereich:
|
258-260
|
Veranstaltungstitel:
|
AMA Winter Academic Conference 2022
|
Veranstaltungsort:
|
Online (10.-11.02.2022) und Las Vegas, NV (18.-20.02.2022)
|
Veranstaltungsdatum:
|
10.-11.02.2022 und 18.-20.02.2022
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Evanston, IL ; Omaha, NE
|
Verlag:
|
American Marketing Association ; Curran
|
Verwandte URLs:
|
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Marketing & Innovation (Kuester 2005-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
This study investigates whether emotional contagion via others' responses to a certain service or product as expressed in online customer reviews influences consumers’ assessment of the service or product. Second, it is assessed whether the influence of others’ feelings on consumer judgments is mediated via positive feelings of the consumers making these judgments. Third, the study examines whether this emotional contagion effect extends beyond experience goods to search goods. Lastly, the study tests whether the emotional contagion effect also occurs when customer reviews feature negative feelings.
|
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|