Soziale Eingebundenheit von Lehramtsstudierenden: Die Rolle impliziter Theorien bei der Veränderung des Erlebens sozialer Eingebundenheit von Erstsemestern


Marksteiner, Tamara ; Hettler, Ingo S.


[img] PDF
Marksteiner-Hettler2021_Article_SozialeEingebundenheitVonLehra.pdf - Published

Download (454kB)

DOI: https://doi.org/10.1007/s42010-021-00129-4
URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/61502
Additional URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s42010-0...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-615028
Document Type: Article
Year of publication: 2021
The title of a journal, publication series: Unterrichtswissenschaft
Volume: 49
Issue number: 4
Page range: 585-602
Place of publication: Wiesbaden
Publishing house: Springer VS
ISSN: 0340-4099 , 2520-873X
Publication language: German
Institution: School of Social Sciences > Pädagogische Psychologie (Dickhäuser 2008-)
Pre-existing license: Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Subject: 150 Psychology
300 Social sciences, sociology, anthropology
Translation of the title: Social belonging of student teachers: The role of implicit theories in changing feelings of social belonging of freshmen (English)
Additional information: Online-Ressource




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadata export


Citation


+ Search Authors in

+ Download Statistics

Downloads per month over past year

View more statistics



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item