Bilingual education: International perspectives


Tracy, Rosemarie



DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.92044-0
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...
Weitere URL: https://www.researchgate.net/publication/323838829...
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2015
Buchtitel: International encyclopedia of the social & behavioral sciences
Band/Volume: 2
Seitenbereich: 580-586
Herausgeber: Wright, James D.
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam
Verlag: Elsevier
ISBN: 978-0-08-100345-9 , 978-0-08-097086-8 , 978-0-08-097087-5
Auflage: 2.
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Philosophische Fakultät > Anglistik I (Seniorprofessur) (Tracy 2019-)
Fachgebiet: 150 Psychologie
400 Sprache, Linguistik
Abstract: The article deals with the objectives and types of bilingual education, from traditional models such as immersion, submersion, and dual language curricula to current initiatives. Among the goals, assimilation of linguistic minorities, heritage-language maintenance, and linguistic empowerment are prominent. Reasons for the success or failure of various approaches are discussed, and it is shown how controversies and attitudes reflect dominant ideologies. It is argued that evidence from research on bilingualism/multilingualism in general and, in particular, on bilingualism in early childhood underscores the superb human ability to deal with more than one language at a time and, therefore, encourages efforts of implementing bilingual language programs throughout the educational system.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen