Bilingual education: International perspectives
Tracy, Rosemarie
DOI:
|
https://doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.92044-0
|
URL:
|
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/323838829...
|
Dokumenttyp:
|
Buchkapitel
|
Erscheinungsjahr:
|
2015
|
Buchtitel:
|
International encyclopedia of the social & behavioral sciences
|
Band/Volume:
|
2
|
Seitenbereich:
|
580-586
|
Herausgeber:
|
Wright, James D.
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Amsterdam
|
Verlag:
|
Elsevier
|
ISBN:
|
978-0-08-100345-9 , 978-0-08-097086-8 , 978-0-08-097087-5
|
Auflage:
|
2.
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Philosophische Fakultät > Anglistik I (Seniorprofessur) (Tracy 2019-)
|
Fachgebiet:
|
150 Psychologie 400 Sprache, Linguistik
|
Abstract:
|
The article deals with the objectives and types of bilingual education, from traditional models such as immersion, submersion, and dual language curricula to current initiatives. Among the goals, assimilation of linguistic minorities, heritage-language maintenance, and linguistic empowerment are prominent. Reasons for the success or failure of various approaches are discussed, and it is shown how controversies and attitudes reflect dominant ideologies. It is argued that evidence from research on bilingualism/multilingualism in general and, in particular, on bilingualism in early childhood underscores the superb human ability to deal with more than one language at a time and, therefore, encourages efforts of implementing bilingual language programs throughout the educational system.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|