Online employer reviews – It’s not all about the money, but also about the vibes


Bayerl, Andreas ; Goldenberg, Jacob ; Shapira, Daniel ; Stahl, Florian



URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-623187
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2022
Veranstaltungstitel: EMAC 2022, European Marketing Academy Conference
Veranstaltungsort: Budapest, Hungary
Veranstaltungsdatum: 24.-27.05.2022
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Quantitatives Marketing und Konsumentenverhalten (Stahl 2013-)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: With multi-method analyses (Conjoint-Analysis, Young Rubicam’s BAV score, a survey and real-world application data), we find that job-seekers understand that higher salaries might come at a cost. Online employer reviews make these costs apparent and are incorporated in job-seekers’ decision-making processes. We further show that better-rated companies can allow to pay less to have applicants join with the same likelihood.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen