Jumping on the bandwagon: The role of voters' social class in poll effects in the context of the 2021 German federal election


Unkelbach, Fabienne ; John, Melvin ; Vogel, Vera


[img] PDF
s11615-022-00417-3.pdf - Published

Download (501kB)

DOI: https://doi.org/10.1007/s11615-022-00417-3
URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11615-0...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-628304
Document Type: Article
Year of publication: 2023
The title of a journal, publication series: Politische Vierteljahresschrift : PVS
Volume: 64
Issue number: 1
Page range: 51-78
Place of publication: Wiesbaden ; Baden-Baden
Publishing house: Springer VS ; Nomos
ISSN: 0032-3470 , 1862-2860
Publication language: English
Institution: Außerfakultäre Einrichtungen > Graduate School of Economic and Social Sciences- CDSS (Social Sciences)
School of Social Sciences > Konsumentenpsychologie u. Ökonomische Psychologie (Wänke 2010-)
Pre-existing license: Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Subject: 300 Social sciences, sociology, anthropology
320 Political science
Individual keywords (German): Massenmedien , Sozialer Einfluss , Sozialpsychologie , Wahlabsicht , Rolling Cross-Section Wahlkampfstudie
Keywords (English): mass media , social influence , social psychology , voting intention , rolling cross-section study
Translation of the title: Wer springt auf den Bandwagon auf? Die Rolle des sozialen Status der Wählenden für Umfrageeffekte im Kontext der Bundestagswahl 2021 (German)




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadata export


Citation


+ Search Authors in

+ Download Statistics

Downloads per month over past year

View more statistics



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item