Investigating consumers’ hesitant adoption of medical artificial intelligence


Konya-Baumbach, Elisa ; Biller, Miriam ; Kuester, Sabine



Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2022
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Advances in Consumer Research
Band/Volume: 50
Seitenbereich: 241-242
Veranstaltungstitel: Association for Consumer Research Conference 2022
Veranstaltungsort: Denver, CO
Veranstaltungsdatum: 20.-23.10.2022
Ort der Veröffentlichung: Duluth, MN
Verlag: Association for Consumer Research
ISSN: 0098-9258
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Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Marketing & Innovation (Kuester 2005-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Three experiments corroborate affective trust as an underlying mechanism explaining consumers' low adoption intention of medical artificial intelligence (AI). Consumers high in digital autonomy, respectively digital health literacy, display higher affective trust in medical AI and are more likely to adopt it.







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