Attraktive Finanzbildung für junge Menschen mit CashCoach


Ambacher, Thorben ; Cziriak, Marius ; Dorn, Georg ; Franz, Viola ; Härtweg, Leonie ; Keller, Antonia Katharina ; Nothdurft, Hannah ; Uhlig, Carolin ; Vogler, Manuel ; Voronkoff, Boris


[img] PDF
attraktive-finanzbildung.pdf - Published

Download (172kB)

DOI: https://doi.org/10.2478/wd-2023-0231
URL: https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2023/...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-662149
Document Type: Article
Year of publication Online: 2023
Date: December 2023
The title of a journal, publication series: Wirtschaftsdienst
Volume: 103
Issue number: 12
Page range: 7-11
Place of publication: Hamburg ; Berlin [u.a.] ; Warsaw, Poland
Publishing house: ZBW ; Springer ; Sciendo
ISSN: 0043-6275 , 1613-978X
Publication language: German
Institution: Business School > Wirtschaftspädagogik, Design and Evaluation instruktionaler Systeme (Aprea 2018-)
Pre-existing license: Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Subject: 320 Political science
330 Economics
370 Education
Classification: JEL: A20, D14, G53,
Individual keywords (German): Finanzbildung , Financial Literacy , Game-Based-Learning , Gamification
Keywords (English): financial education , financial literacy , game-based-learning , gamification
Abstract: Finanzbildung kann das Finanzverhalten junger Erwachsener nachhaltig verbessern, sie in ihren Entscheidungen stärken und ihnen helfen, Chancen und Risiken zu erkennen. Digitale Tools, die finanzielle Inhalte mit innovativen Methoden verknüpfen, haben ein besonderes Potenzial, ein attraktives Angebot für junge Heranwachsende zu sein. Eine App mit Spielelementen wurde von Schüler:innen des Gymnasiums bei St. Michael Schwäbisch Hall für den Schülerwettbewerb YES! – Young Economic Solutions ausgearbeitet und mit dem „Best Scientific Analysis Award“ ausgezeichnet.
Translation of the title: Making financial education attractive for adolescents with CashCoach (English)
Translation of the abstract: Financial education can sustainably improve the financial behaviour of young adults, empower them in their decisions and help them recognise opportunities and risks. Digital tools linking financial content with innovative learning methods have an outstanding potential to be an attractive offer for younger individuals. An app that includes interactive game elements was developed by students from St. Michael Schwäbisch Hall high school for the YES! – Young Economic Solutions student competition and won the “Best Scientific Analysis Award”. (English)




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.

Diese Publikation ist bisher nur Online erschienen. Diese Publikation nun als "Jetzt in Print erschienen" melden.




Metadata export


Citation


+ Search Authors in

+ Download Statistics

Downloads per month over past year

View more statistics



You have found an error? Please let us know about your desired correction here: E-Mail


Actions (login required)

Show item Show item