Occupational licensingand minority participation in professional labor markets
Sutherland, Andrew G.
;
Uckert, Matthias
;
Vetter, Felix W.
DOI:
|
https://doi.org/10.1111/1475-679X.12518
|
URL:
|
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-6...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/376461182...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2024
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Journal of Accounting Research
|
Band/Volume:
|
62
|
Heft/Issue:
|
2
|
Seitenbereich:
|
453-503
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Hoboken, NJ
|
Verlag:
|
Wiley Blackwell
|
ISSN:
|
0021-8456 , 1475-679X
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Accounting & Taxation (Juniorprofessur) (Vetter 2020-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
J24 , J44 , K2 , L51 , M40 , M41 , M42,
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
occupational licensing , labor markets , CPAs , diversity and inclusion , regulatory capture , accounting quality
|
Abstract:
|
We examinethe staggered adoption of additional educationalrequirements (“150-hour rule”) for Certified Professional Accountants (“CPAs”)to understand the effects of occupational licensing on minority participation in professional labor markets. The 150-hour ruleincreased the educationalrequirement for CPAs from 120 to 150 credit hours, effectively adding a fifth year of study. We find a 13% greater entry decline following the requirement’s enactment for minority than nonminority CPAcandidates. Our analyses of parental income and financial aid availability point to a socio-economic status channel explaining the differential entry declines. Studying exam passing patterns,professional misconduct, and job postings we find a deterioration, or at best, no change in CPAquality following enactment.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|